پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150556
پرونده آقا زاده جنجالي در انتظار حکم/ محاکمه مفسدان اقتصادي، عدالت مداري نظام اسلامي را به اثبات مي رساند
تاریخ انتشار : 1393/11/30 10:04:50
نمایش : 2073
در عملکرد و شجاعت دستگاه قضا هيچ شک و شبهه اي وجود ندارد؛ آنچه در اين ميان مورد توجه و خواستار عموم مردم است اين که دستگاه قضا به هيچ عنوان تسليم فشارها نشود و با قاطعيت در برخورد و محاکمه اين آقا زاده عمل کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از کلار، با توجه به پايان رسيدن جلسات دادگاه متهم "م.ه" که با اتهامات اقتصادي و امنيتي فراواني روبرو است برخي از نزديکان اين آقا زاده قبل از صدور حکم از سوي دستگاه قضا سعي دارند به افکار عمومي القا کنند که اين آقا زاده از تمامي اتهامات تبرئه خواهد شد و با انجام مصاحبه در رسانه هاي مختلفي که در اختيارشان است سعي دارند که وي را بي گناه جلوه دهند.

نظام اسلامي ايران بر پايه عدالت و دفاع از حق مظلوم پايه گذاري شده است و به فرموده امير المومنين(ع) دين ما مکتب گراست، ابتدا حق را مي شناسد، برپايه افراد استوار نيست و اگر بخواهيم افراد را محک بزنيم بايد حق و عدالت را بشناسيم و در اين چارچوب قرار دهيم بر همين اساس پاداش و مجازات افراد هم بايد بر پايه عدالت باشد و مقام و مسئوليت در اجراي عدالت نبايد ذره اي دخيل باشد؛ با همان قاطعيتي که "م.ر" در حال حاضر با اجراي عدالت و قاطعيت قوه قضائيه در زندان به سر مي برد به همين قاطعيت و محکمي افراد مختلفي مانند"م.ه" در ميزان و عدالت قوه قضائيه قرار گيرد و به دور از تهديد ها و فشارها با وي برخورد شود که اگر چنين شد آرامش و اطمينان خاطر مردم نسبت به نظام و دستگاه قضائيه بيشتر مي شود.

هيچ شکي در اين نيست که دستگاه قضائيه از سوي صاحبان قدرت و ثرورت تحت فشار قرار مي گيرد ولي مهم آن است که تسليم اين فشارها نشود و در برخورد با مفسدان هيچ گونه اي تعارفي نداشته باشد و بدون توجه به رابطه ها و سوابق افراد آنها را محاکمه کند.

در عملکرد و شجاعت دستگاه قضا هيچ شک و شبهه اي وجود ندارد و استقلال دستگاه قضا در برخورد با مفسدان به مردم ثابت شده است؛ آنچه در اين ميان مورد توجه و خواستار عموم مردم است اين که دستگاه قضا به هيچ عنوان تسليم فشارها نشود و با قاطعيت در برخورد و محاکمه اين آقا زاده متهم عمل کند.

باتوجه به افشاگري "احمد توکلي"نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ابعاد تازه اي از فساد هاي اقتصادي اين آقا زاده گشوده شد و اين در حالي است که برخي از نزديکان اين آقا زاده و همچنين وکيل خانوادگي رفسنجاني در تلاش هستند که وي را در نظر عموم مردم تبرئه شده نشان دهند؛ به دنبال فشارهاي زيادي که از سوي صاحبان قدرت و ثروت بر دستگاه قضائيه وارد مي شود که سخنگوي قوه قضائيه هم چندي پيش از آن خبر داده بود، رسيدگي سريع تر به اين پرونده و صدور حکم نهايي مي تواند تمامي ابعاد اين پرونده را روشن سازد و پاياني به انتظار سرآمده مردم باشد.

اگر مردم شاهد بي‌عدالتي، فساد و عدم برخورد با مفسدين باشند بي اعتماد مي شوند که اثرات منفي و تبعات زيادي را به همراه خواهد داشت و مفسدين را در انجام اين گونه اعمال گستاخ تر مي کند؛ نقش قوه قضائيه در اين ميان بسيار حياتي است و برخورد جدي، بدون تعارف و بدون ملاحضه موجب اعتماد سازي در جامعه مي شود و اعتماد افکار عمومي مردم را نسبت به دستگاه قضا انسجام بيشتري بيش از پيش ميبخشد.

مردم از تمامي مسائل "م.ه" اطلاع دارند و به چشم خود ديده اند؛ مردم اعتقاد دارند جمهوري اسلامي نبايد در امر اجراي عدالت با احدي تعارف داشته باشد و بي صبرانه منتظر نتيجه و راي دادگاه در خصوص اين پرونده هستند؛ بايد منتظر ماند و ديد با توجه به اتهامات مختلف اقتصادي و امنيتي اين آقا زاده دستگاه قضا چه حکمي صادر خواهد کرد.

يادداشت از "محسن ربيعي"
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html